Himpunan 1000 jiwa 1 hati

the owner of the blog feel to say

Assalammualaikum :)

hai 2013 ! bye 2012 !
 tu antara post2 kat facebook yang sempat aku baca.so this is the end for 2012 yang omputeh dok kecoh nak kiamat tu =.= pfftt.
jadi macam mana anda sambut tahun baru?osem ke sambutan tahun baru korang ?
adekah korang terlompat terkinja kat mana-mana dataran and bile detik 12 malam semalam korang pun dengan ghairah jerit HAPPY NEW YEAR!!!!!! err.
atau pun korang join ceramah Ustaz Azhar Idrus kat Dataran Shah Alam ? mesti ohsem gitu.
atau korang dah sedia dengan handphone touch skin yang famous lagi bergaye tu melawan siapa lagi cepat wish new year? eheh.

buat julung kalinya aku rasa tahun ni adalah tahun paling bermakna aku sambut tahun baru.selalu bila new year mesti aku dok rumah je..tak pun tercongok depan tv berangan celebrate kat tempat lain.huh.
but for this year aku bersyukur sangat sangat sangat sebab dapat join program under Ikramteens Sabak Bernam..Himpunan 1000 jiwa 1 Hati yang disambut meriah kat Masjid Shah Alam , Selangor.

mula mula petang 31 Dis tu aku macam takde lah rasa sangat sebab tak berapa tau pun flow program tu.sekali dapat satu team dengan member skolah jugak-Mahirah,Ekha,Amal,Chik and Wardah.dalam satu group around 15 orang.so macam separuh dari group tu je geng2 Sabak kann.so lepas tu makan semua in group.dapat pulak bilik dengan group Nabihah ngan Anirah.havoc habisannn.

tapi post ni bukan nak cerita ke 'havoc' kan kitorang bila bukak cerita.
bukan nak cerita  betapa sesaknya toilet tiap kali nak guna.
bukan nak cerita best tidur dalam bilik kuliah yang siap air-cond tu.
bukan nak cerita berapa ramai orang yang aku jumpa.

tapi nak cerita suasana kat sana.
serius aku rasa macam Minn dalam novel 'Versus' hlovate tu.masa dia ikut kursus dengan jasmin and AO.
orang-orang kat situ betapa ramai yang berpurdah.semua tudung2 labuh.tak sangka bilangan peserta dalam 1700 orang! barisan faci saje dalam 200 orang.

dan malam ambang tu paling bermakna.
mula2 Hafiz Hamidun zikir kat atas pentas.
and then persembahan dari kumpulan In-Team.
Forum tu yang aku rasa paling best.banyak la input yang aku dapat pasal isu couple islamik and bagai2..
apa mind though kita patut fikir sebenarnya...kalau nak fikir balik memang tak de kebaikan langsung bercouple tu..
lepas tu ada byk lagi persembahan.
dapat tengok kumpelan eDcoustic nyanyi live..penampilan josh ibrahim,seorang artis yang baru nak naik..

saat paling gementar masa nak lafazkan ikrar diketuai Ketua fasilitator.memang suara dia penuh semangat dan yakin sampai terketar-ketar tangan dia..Ya Allah getar kat hati Allah je tau...
then alunan asmaulhusna oleh Imam Muda Najdi..first time nampak depan depan mata.
sebelum majlis ditutup ada persembahan dari eDcoustic..

penuh barakah.penuh rahmah.walaupun terasa penat for the whole day tapi sangat worth untuk benda yang macam ni.habis program tu dalam 12.30 kami pegi jalan jalan cari makan..jalan punya jalan bila sampai bilik dah lenguh kaki.hehe.

pertama kali dalam hidup aku sambut tahun baru dengan rasa yang sangat sangat bersyukur.syukur sebab aku bukan tergolong dalam golongan yang terkinja-kinja jerit HEPY NEW YEAR tu.tanpa ada perasaan lain dalam jiwa. Ya Allah,Alhamdulillah.sungguh aku betul-betul bersyukur.

I think the pictures may tells more.. :)




 hafiz hamidun


 eDcoustic :)



 here goes Josh Ibrahim.
sangat santai tapi penuh makna :)




 menanti untuk bacaan ikrar


 chik and ekha.


 debaran menanti 2013 :')




 eDcoustic dengan Muhasabah Cinta :)

 Fedtri Yahya bersama Imam Muda Najdi



 sakan shoping.lapar lapar semuanya..

 setelah sebulan tak jumpa..

 hening waktu subuh di bumi Shah Alam

 sebelum berangkat pulang <3 p="p">

 nabihah bakal masuk darul Quran 
anirah blaja kereta je lah tuu..

1000 kenangan tahun baru

selamat tinggal bumi Shah Alam.
selamat tinggal sahabat yang mewarnai pahit manis 2012.
selamat tinggal 2012.

bak kata Kak Wardina Safiyyah,
face the REALITY :)